esmaspäev, jaanuar 22, 2007

grammarinõel: indigolapsed, ehk kuidas mõjub seebimullibeebi

"ma olen nagu seebimullibeebi,
kes neelas alla ühe väikse roosa seebi..."

neid sõnu kuulates, veidi teades neid oodata*, tekkis mul mõttes okserefleks... nii palju siis armsast laulust, sest seep söögitorus ja otsapidi maos... ei ole meeldiv mõte, kas mitte? sellest moraal, kui kuulate ja naudite, ärge üle mõelge, ehk siis: "süvenemine on vahel üleliigne." ... või siis sööge lapsena vannis vähem seepi.


Igatahes, see oli nüüd möla ning kui mõistlikku muljet edastada, siis märk, et ma seda laulu korduvalt (nii viisi kui sõnade pärast) kuulasin, viitab sellele, et Indigolapsed teevad minu arvates väärt muusikat.

Siit ja sealt on olnud kosta vihjeid, et tegemist on 'rikaste hipidega', kelle muusikas just ehk tänu 'rikkusele' puudub õige teadmine ja hing. Siin kohal vaidlen ma vastu, sest minu jaoks oli lauludes alltekst ja tõsine pilk ellu olemas. Lihtsate, isegi ehk naiivsete sõnade ja viisiga on võimalik nii ilmset kui ka peidetud sõnumit edasi anda. Indigolapsed teevad mõlemat.

Kui rääkida nende muusikalis-tehnilisest tasemest, siis seaded, pillimehed ja vokaal on heliliselt väga head. Eriti tõstaks siin esile Lilian Reinmetsa vokaali**, Priit Jäägeri kidramängu ning Joosep Kõrvitsa tšello käsitsemise oskust. Meeldiv, et bänd sulab kokku ja on seega tervikuna nauding kuulata... kuigi hang tahab küll vähe rohkem harjutamist, aga eks seegi ole vaid aja küsimus.


Veel torkas Genialistide Klubis antud kontserdi puhul silma selle pikkus - 'lapsed' on äärmiselt produktiivsed, sest kontsert kestis koos pausiga 3(!) tundi. Selles on ilmselt süüdi Aive Asperk ja Toomas Valsberg, kes on arvatavasti selle bändi loovmootori kaks pütta (vähemalt lugude vahele lobisetust humoorikas ja eluseikasid täis jutt jättis sellise mulje).

Kokkuvõtteks võib öelda... soovitan. Ning ma arvan, et tulevikus on nendel 'lastel' päris lai kõlapind, sest materjali tundub neil olevat nii meloodia kui sõnumi osas.

Muide, kel raha pole et plaati osta, võib kuulata lugusid Indigolaste veebist, mis muide on minuarust väga laheda disainiga, või Raadio 2 veebist R2 Live arhiivist. Viimaes mängimiseks on vaja küll 'real media't mängivat vidinat arvutisse*** kuid Raadio 2 lindistuse üllatav kvaliteet on seda väärt.

/ * kuna käisin ne kontserdil;
** naiste puhul pole ma küll alati objektiivne :) ... ei ta hääletoon, -ulatus ja kandvus olid tõesti head.
*** selleks istallige näiteks endale RealPlayer, või tõmmake lihtsalt üks alternatiinve rm kodek alla (mis on ehk mõistlikum tegu isegi) ja installige ära, siis peaks ka media player rm faile ja meediavoogusid mängima. /

Kommentaare ei ole: