neljapäev, september 17, 2009

läheks kolimisfirmasse tööle - ehk veidi me kõigi puuetest

/ tegelikult kirjutasin ju usa reisi ajal kah mingeid tekste ja need leidsin praegu ülesse: /


kui mul oleks käed
ma läheks kolimisfirmasse tööle
ma tõstaks laudu kaste klavereid

ma rebiks ja rassiks
päevad läbi mööblit tassiks
oleks mul vaid käed

---

kui mul oleks kaks silma
ma vaataks ka pimedust ainiti
ma vaataks koledaid värve
ja kõike mis jube on ilmas

ma vaataks lilli ja voolavat verd
mäletaks kõigi nähtute nägusid
ka neid keda keegi ei vaata
näiteks tänaval kerjuseid

ma teeks endast vaatamismasina
tööl oleks kolimisfirmas
oleks kõigi kastide sisule mälu
oleks mul vaid kaks kuradi silma

---

kui ma oleks normaalne
ma õpiksin mõtlema
ma õpiks rääkima
ma õpiks naistele meeldima
ma meeldiksin neile
normaalsena

ma armastaks ja jätaks
ma murraks hulgana südameid
ma põhjustaks piina ja tuneid
oleks väga eriline mees
oleks tavaline mees
pea kõigile sitapea

kui ma oleks normaalne
ma võiks olla ka hea
ma võiks olla ka meeldiv
ma võiks ka teisi õpetada
kuidas olla hea
või kuidas ainult näida hea

---

kui ma suudaks rääkida
ma vist jahvataks pool ilma kokku
ma puhuksin jutuga seebimulle
ja õpiks klouniks
või siis lauljaks
või poliitikuks
ma ainult räägiks

räägiks kuu mustaks ja päikese roosaks
räägiks rahu loomaaeda
ma räägiks ka magades
või kui suu on täis
või kui teatris on kandev paus

ma õpiks ära vähemalt kümme keelt
ma räägiks neis kõigis soravalt
ma viskaks nalja ja naerataks osavalt
ma oleks seltskonna hing
ja ma räägiks, ma räägiks kui vaid saaks

---

kui ma tunneks maitseid
ma läheksin dior'i tööle
oleksin lõhnaekspert
ma õpiksin kokaks ja sööks ennast rasva
sest mulle meeldivad maitsed

ma leiutaks omanimelise koogi
nii kuradi erilise et
siga kah ei söö
ainult gurmeespetsialistid
sööksid

ja ma oleks uhke
oma maitse, rasva ja koogi üle
samas ma naudiks ilmselt ka
kolimisfirmas oma tööd
sest tunneks kuis lõhnab riiulitel tolm

---

kui ma oskaksin kirjutada
ma vist jooks nimelt veidi metanooli
läheks nimelt peast veidi lolliks
ja kirjutaksin luuletusi
sama häid nagu hullunud Liiv

ma ilmselt läheks emaüssa tagasi
ma ohverdaks end lõpuni
leiaks kusagilt päris katku
ja kirjutaksin nagu Kross või Pushkin
või vennad Strugatskid

kiri oleks mu leib
ja tööriistaks pastakas
ma kirjutaks oma käega kõik sõnad
ka puhtandi kirjutaks ise
ja siis trükiks arvutisse
kah ise

ja kõikidele raamatutele annaks oma käega autogrammi
kuni näppe enam poleks

---

kui mul seisaks
ma ohverdaks oma keha ja kürva teadusele
ma magaks ka koledate naistega
ma raudselt prooviks kõiki poose
ka neid mis on ebamugavad

ma isegi prooviks sama sugu
ja võibolla ka loomi
oleks toeks üksikemadele
ja raudselt gruppi prooviks

sa võid ise mõelda
mida kõike ma teeks
või mida ma annaks
lihtsalt seismise eest

---

kui mul oleks kaks jalga
ma hakkaks rikšajuhiks
läheks vanalinna
purjus somme vedama
läheks paadimootoriks
et sommid koju saaks

ja hakkaks inimkonnaks
mõnes kolimisfirmas
ma veaks vanamutte seljas
ning kaste üle silla
oleks mul vaid jalad

tantsiks laadurluugil polkat

---

oleks mul kaks kõrva
ma hakkaks salakuulajaks
ma kuulaks avalikult kah
hakkaks kontserdil kriitikuks
ma kuulaks tüütuid vanamutte
tuvisid pargis ja varblaseid
kuulaks emajõe mudast vulinat
ma läheks muretelefoni tööle
oleks mul vaid kaks kõrva
ma istuks päevad läbi ülemiste viaduktil
et kuulata müra,
mille üle nad kurdavad

ma kuulaks kõikide poliitikute propakandat
või kolimisfirmas kastide kukkumist

---

oleks mul alalõug
ma räägiks
jooks koolat
täpselt nagu õlle reklaamis
ma naeraks lõuad laiali
ma röögiks tänaval laste peale
ma oleks nõus isegi
möödujal suhu võtma
kui mul oleks vaid alalõug
ja sellega koos toimiv suu

Kommentaare ei ole: