pühapäev, november 09, 2008

kujunditest

su iharus
sööb mind nii reaalselt
nagu tulekahju põletav pilk
sööb sulavat lund

/ luules loetakse tavaliselt heaks tooniks ja "kvaliteedi märgiks", kui autor kasutab oma tekstis kujundeid, eriti algupäraseid, vaimukaid ning omas mahlas täiesti originaalseid alternatiivseid väljendusvahendeid. otse ütlemine on lame. otse ütlemine on saast.

mulle aga meeldib otse öelda, ilma keerutamata: "sa oled jobu," näiteks... või: "ma jätan su maha". viimase asemel soovitab aga vahur tavaliselt midagi sarnast nagu: "jätan võtmed sulle valvelauda," öelda.

kuradile, mulle meeldib otse öelda ning antud tekstis kasutan kujundit, et otse öelda. /

2 kommentaari:

ühismajandi esilüpsja leida ütles ...

Haah:D! See vahuri lähenemine on päris hea.

arstionu ütles ...

nonäed, isegi sina arvad nii, et kujundid on ilusad, head ja mis põhiline 'targad'.

aga mulle ei meeldi näida tark, ma tahaks seda tegelikult ka olla :P