reede, november 23, 2007

karm ...

su juuksed mu peos
ja pinge
ka seal kus lõppeb mu rihm
kas sedasi kütame kirge
et hellusest saanud on vimm
ehk vahel
me ühendus hellus
kuid hetkel on küüned ja hirm
end kaitstes mus vallandub hullus
ma löögiga umastan sind
et õrnalt end lõpuni viia
ja mõelda
kust läks siis see piir

4 kommentaari:

afanasjev ütles ...

esimene kord said vabavärsi rütmiga tõesti hakkama

tubli

kuulitõukaja ütles ...

see ei ole ju vabavärss

Milla ütles ...

aga mis on vabavärss?

kärsavärss... härjapäss tankist ja kolm koera.

aga iseenesest on sul õigus, st selles osas, et tegelikult annab ju ka ridu murda, kas mitte?

näiteks:

su juuksed mu peos ja pinge
ka seal kus lõppeb mu rihm
kas sedasi kütame kirge
et hellusest saanud on vimm

ehk vahel me ühendus hellus
kuid hetkel on küüned ja hirm
end kaitstes mus vallandub hullus
ma löögiga umastan sind

et õrnalt end lõpuni viia
ja mõelda
kust läks siis see piir

samas...

Su juuksed mu peos ja pinge, ka seal kus lõppeb mu rihm. Kas sedasi kütame kirge, et hellusest saanud on vimm? Ehk vahel me ühendus hellus, kuid hetkel on küüned ja hirm: end kaitstes mus vallandub hullus - ma löögiga umastan sind, et õrnalt end lõpuni viia ja mõelda, kust läks siis see piir...

aga küsimus jääb ikkagi - mis on vabavärss?

samuti võib norida vahva nasjevi märkust - sest ta rääkis rütmist.

ja ikkagi jääb küsimus - mis on vabavärss?

kusjuures tõsiselt, ma ei tea.

kuulitõukaja ütles ...

ma ei tea ka seda definitsiooni, aga ühes olen üsna kindel, et luuletus, kus on peaaegu ühtlane värsimõõt ja isegi riim, ei ole vabavärss.
prof. kivisildnik, ae! mis sina ütled?