teisipäev, veebruar 12, 2008

Ilmselt pean NAK'i esimehena ka mina oma seisukoha võtma nii selle avalduse, I&I blogi, kui antud situatsiooni suhtes (sõnavõtt on ka algse avalduse kommentaariumis).

1. NAK on päris suur loominguline kollektiiv. Misiganes teise loomingulise (loovinimeste) kollektiivi näitel, ei puudu ka selles grupis sisemised vastuolud. Hetkel on lihtsalt mõned inimesed omavahel tülis. Ime, et seda varem pole juhtunud. Just tänu sellele pole tegelikult NAK'il seisukohta vaid on kamp inimesi, kes on hetkel omavahel tülis, hoiavad kellegi poole, kel on kõrini värgist jne. (Kuigi antud juhul on Wimps küsinud arvamust suurema osa naki liikmete käest.)

2. Igaüks võib eraldi öelda, kas neile meeldib see mida I&I kirjutavad oma blogis või mitte. Samuti on õigus suu kinni hoida või üldse ingnoreerida. Sama hästi võin ma öelda, et Vahuri Katedraal Emajões meeldis mulle vaid 15% ulatuses, ülejäänud oli kräpp ning Andra Takso Tallinna taevas meeldis mulle samuti vaid 2/3 ehk 66% ulatuses. I&I blogi ei loe ma üldse - ma ei loe seda ja kogu moos, nagu ei loe ma ka Kroonikat ja Justi, sest kollane ajakirjandus, klatchimine ja muu selline on paras sitt minuarust. Ma ei kuluta oma energiat, tähelepanu asjadele, mis ei oma minu jaoks väärtust.

3. Lasteaiamängudesse teemal, kes kelle liivakastinurka kuseb, et liivalosse ehitada või situb, et seda tegevust pärssida, ma ennast tavaliselt ei sega. Samuti antud teemalistesse tülidesse. Keegi on astunud kellegi varvaste peale, keegi on tagasi astunud ning keegi on kellegi peale solvunud. Olgu siis. NAK sellepärast laiali ei lähe ja kedagi veel välja viskama ei hakata. Seisukohavõtud, solvumised jne on lubatud.

Oli aeg mil ma ise NAK'i tegevusest ja üldse kirjutamisest neljaks aastaks eemaldusin ning põhjused olid just minus endas, NAK'is ja selle liikmetes. Kuid mu tolerants kasvas ja mingi hetk olin ma selles pundis tagasi (jäädes jätkuvalt muidugi iseendaks ja oma põhimõtetele kindlaks). Ma võin täie kindlusega öelda, et selles pundis on ports inimesi, kellel on nii kaasaegse meditsiini kui ühiskonna poolt pandud diagnoose, on alkohoolikuid, rämedaid egoiste, perseveste, geniaalseid kirjanikke, häid inimesi, orelikõrisid kui ka lihtsalt mõnusaid tegeleasi, kellega elust ja asjadest rääkida. Fakt on, et järgmine Lätete kirjandusseminar tuleb suvel, seekord veelgi tõsiselt võetavam, organiseeritum ja lahendam. Võibolla kaasneb sellega isegi üks korralik publikatsioon kirjandusteaduslike artiklitega.

Kokkuvõtteks, mis ma oskan öelda - Sõpru on võimalik valida, NAK'i mitte.